Sunday, April 24, 2011

Belly Dancing

Best Blogger Tips
Tarian Belly Dancing ni agak unik dengan tarian gelekannya. Sememangnya saya antara peminat Shakira dan suka dengan tarian geleknya, saya telah mendaftar ke kelas Belly Dancing yang berhampiran bagi menguasai gaya tarian ini
Satu lagi buat saya tertarik dengan gaya tarian ni ialah pergerakan dia banyak menggunakan perut, pinggang dan punggung. Masa mula-mula saya belajar, saya masuk kelas Miss Annie, dia memang ajar betoi-betoi pergerakan dan posisi yang betul masa nak buat belly dancing. Mula-mula memang kekok, tak reti nak ikut pergerakan dia tapi bila dah lama badan dah makin lembut nak buat pergerakan ala-ala ular tu.
 Kalau kita tak warm up dulu mesti krem perut la krem punggung la....hehehe saya selalu jadi macam tu sebab datang lewat kelas xsempat nak panaskan badan terus join menari


 Kadang-kadang dalam kelas kalau tak sempat nak ikut tarian, saya beli dulu beberapa dvd belly dancing supaya mudah ikut, tak la miss Annie nak perbetulkan posisi kita sepanjang masa dalam kelas kan. Lepas tu ada la suara amoi-amoi "Wah..lu pandai ikut step ooo" padahal depa taktau yang kita ni dah practice kat rumah.
Lepas tu, saya ikut gak kelas kat tempat lain yang lebih bersantai maksudnya kelas belly dancing ni more to aerobic. Yang pasti kelas ni setiap bulan kitorang akan buat pot-luck dan buat disco dalam studio. Semua akan menari ikutla step apa pun...dah semua pun penari kan. Yang penting semuanya perempuan walaupun kami semua sexy xhenggat hehehehe.....(lelaki memang dilarang masuk ke dalam studio)

No comments:

Post a Comment